torsdag 10 september 2009

Den här måste jag bara ha!

Nu jäklar händer det saker.
Igår var jag och kollade på lägenheter, hittade ingenting som var utav något större intresse dock. Det stod emellan en tvåa och en trea. Trean var en gammal tvåa och etta som var ihopslagen till en trea, vilket resulterade i att det var tre olika sorters plastmattor, jättefint ;)
Sen vet jag inte riktigt, jag kan ha fel, men en trea tycker ju jag ska ha tre rum, inte två rum och en skrubb, för så var det, vilket gör att då försvinner lite hela grejen med en trea. Tvåan var helt ok, men ingen wowfaktor direkt.

Lite halvt besviken satte jag mej framför datorn och kollade lite på bostadsrätter istället och helt plötsligt så var det som om hela datorn bara lös upp. DÄR VAR DEN!!
En jättefin fyra (vuxenpoäng) på 96 kvm för 750 000, nyrenoverad. Billigt i min värld iaf. Skulle innebära en månadskostnad på ca 5400 med en amortering på 1000 kr, utan kontantinsats i detta fallet.
Med tanke på att trean som jag kollade på igår kostade 5885:-/mån, så känns det här som rena kapet.

Så på tisdag skall jag träffa både bank och mäklare så får vi se vad som händer. Spännande, tycker iaf jag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar