onsdag 16 september 2009

Hektiska dagar!

Hehe, nu var det några dagar sedan. Det kanske inte gör så mycket än så länge, då jag bara har min kära lilla Emma och älskade syster som följer denna bloggen, vad jag vet. Tack så mycket gumman :) Och förlåt ifall det är någon annan som jag inte känner till :)

Jag har i vilket fall som helst hittat min lägenhet där jag skall bo den närmaste tiden. En nyrenoverad "gammal" lägenhet. Jättemysig. Jättehögt i taket och stora fönster.
Lägenheten håller as we speek på att renoveras, eller kanske inte just nu då klockan redan är 22.20, men på dagtid får vi väl hoppas för "renoverarnas" skull.

Det skall bli ekparkett i hela lägenheten, väggarna ska bli vitspräckta (fråga mej inte vad det är men det är säkert någonting snyggt) och det skall bli kakel och klinkers i badrummet.

Kommer ni ihåg bostadsrätten som jag sa att jag bara måste ha, not so much anymore.
Bostadsrätten var jättefin, men när jag hittade den här hyresrätten så kände jag inte att det var så lockande längre att sätta mej på lån för 750 000 på en bostadsrätt i en stad där jag inte känner en kotte. Om allting blir bra nu i framtiden så är det ju bättre att jag och Johan köper ett hus istället lite längre fram (lite kloka ord från min far).
Inflyttning kommer att ske antingen i mitten av oktober eller 1:a november, beroende på när renoveringen är färdig. Spännande spännande.

Idag har jag byggt om en butik hela dagen så jag är dödstrött. Det är jätteroligt att bygga om butiker, kolla marginalkronor och försöka bygga så bra som möjligt för butiken, men det är slitsamt :)

Nu ska jag gå in och kura ner mej i min sambos bröst och drömma om min nya lägenhet.

Godnattpuss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar